ریل سینی کابل

سینی کابل یا cable tray(پی وی سی یا فلزی گالوانیزه) در تأسیسات الکتریکی کاربرد دارد. از این ابزار در جهت انتقال، محافظت، زیبایی و مرتب بودن کابل کشی‌های بسیار زیاد و هچنین جهت نصب انواع مهتابی در زیر آن‌ها در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. کابل‌ها باید در تمام طول مسیر از درون سینی کابل عبور کنند که این شامل حرکت‌های عمودی نیز می‌شود. سینی کابل ها بیشتر از فلز آهن با روکش گالوانیزه مورد مصرف قرار می گیرند ولی از جنس استیل و آهن رنگ شده و حتی از جنس پلاستیک نیز ساخته می شود. نوع جدید این سینی‌ها سینی‌های پی وی سی می‌باشد. سینی کابل pvc به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص مناسب برای استفاده در سیستمهای تأسیسات برق می‌باشد.

Loan

قیمت های مناسب

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی

Award-1

کیفیت بالا محصولات

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی

Social-media-campagin-1

مشاوره رایگان

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی

Support-1

پاسخگویی 24 ساعته

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی

لیست قیمت سینی کابل

تاریخ به روزرسانی : 1402/11/17

گالری تصاویر سینی کابل

سینی کابل چیست و چه کاربردی دارد؟

سینی کابل وسیله ای است که برای نگهداری و هدایت سیم و کابل برق مورد استفاده قرار می گیرد. سینی کابل گالوانیزه باعث فرم دهی و یکسان سازی کابلکشی می شود و موجب می شود، سیم و کابل ها به صورت ایمن کشیده شوند.

در این مقاله سعی بر این داریم به کاربرد سینی کابل، معرفی انواع سینی کابل و سایزبندی سینی کابل بپردازیم. با ما همراه باشید.

کاربرد سینی کابل

سینی کابل ها معمولاً به عنوان محافظ سیم و کابل و تفکیک کابل های مختلف در طول مسیر مورد استفاده قرار می گیرند. سینی کابل یا همان Cable Tray باعث نظم بخشیدن سیم کشی و محافظت از کابل ها در مقابل رطوبت، ضربه خوردن، مواد شیمیایی، اسیدی و … می شود.

در ادامه به کاربردهای سینی کابل اشاره می کنیم:

  • هدایت و عبور سیم و کابل برق و حتی کابل های فیبر نوری
  • نگهداری سیم و کابل برق در پتروشیمی ها
  • نگهداری و عبور کابل ها در موتورخانه های عظیم
  • فرم دهی به سیم کشی های صنعتی و ساختمانی
  • کاربرد در فضاهای رطوبتی و مکان هایی که امکان دارد مواد شیمیایی به کابل آسیب بزنند.
  • سیم کشی در بخش های حساس صنعتی

جنس سینی کابل

سینی کابل ها را در کارگاه ها و کارخانه ها می توان از جنس مواد مختلفی ساخت. در ادامه به انواع سینی کابل براساس جنس پرداخته شده است.

سینی کابل فولادی

در پاسخ به سؤال سینی کابل چیست و چه کاربردی دارد؟ اکثر کاربران این نوع سینی کابل را به ذهن خود می آورند. وزن این سینی ها از انواع دیگر بیشتر است. از همین رو این سینی ها مقاومت بیشتری ذر برابر خوردگی دارند.

از آنجاییکه آهن به دلیل ماهیت ذاتی خود مقاومت پایینی نسبت به خوردگی دارد، می بایست حتماً به شکل آبکاری شده بکار رود. از این رو به این سینی ها، سینی کابل گالوانیزه نیز می گویند.

سینی کابل استیل

سینی کابل استیل مقاومت بالاتری در برابر رطوبت و زنگ زدگی دارد. در ساخت سینی کابل های استیل از فولاد ضد زنگ AISI استفاده می شود. سینی کابل استیل را می توان جهت مقاومت بیشتر در برابر خوردگی، آبکاری نیکل یا کروم کرد.

سینی کابل پلاستیکی (سینی کابل PVC)

این نوع سینی های برق در اندازه های استاندارد خودشان تولید می شوند و مشکل زنگ زدگی نیز ندارند. این سینی ها مقاومت مکانیکی و حرارتی پایین تری دارند. البته سینی کابل پلاستیکی در نوع و مواد ساخت با داکت برق متفاوت است.